Lektoři workshopů
do škol i pro veřejnost
S kým z týmu MTJM se můžete na workshopech potkat?
NAŠI LEKTOŘI
Ridina Ahmedová
Je hudebnice, performerka a autorka. Když před časem vytvořila představení a podcast Sádlo, netušila jak silnou reakci, to vyvolá. Následně na to založila iniciativu Moje tělo je moje, kterou i nadále vede.
Je absolventkou FHS UK a má dlouholeté lektorské zkušenosti – přes 20 let vede workshopy zaměřené na práci s hlasem, v poslední době také workshopy a semináře týkající se vztahu k tělesnému obrazu. Je mámou tří dětí.
Dita Votavová
Lidské tělo vnímám jako dar.
Jsem fyzioterapeutka v psychosomatickém týmu odborníků a současně pracuji v neziskové organizaci Roztoč, která se věnuje uměleckému vzdělávání dětí i dospělých, realizaci kulturních akcí a letních táborů pro děti. Lidské tělo vnímám jako dar a k lektorování MTJM mě přivedly osobní zkušenosti z dlouhodobé fyzioterapeutické praxe, z příběhů mnoha lidí, kteří hledají cestu, jak přijmout svoje tělo a cítit se v něm dobře. Zároveň intenzivně vnímám, hlavně díky výchově svých tří dětí, jak je dnes těžké pro děti ustát nekonečnou záplavu sdílených informací o ideálech krásy a neztratit v nich sami sebe. Těší mě být průvodcem workshopů MTJM, mluvit s dětmi o tématu bodyshamingu, respektu, síle slova a společně hledat, co potřebují, aby jim bylo se sebou i s ostatními dobře.
Anna Šonková
Důležitější je to, co člověk říká a dělá, než to, jak vypadá.
Ahoj, jsem Anička a jsem lektorkou v projektu MTJM. Věřím, že důležitější je to, co člověk říká a dělá, než to, jak vypadá.
Ráda cestuju a poznávám nový místa, lákají mě hory i moře. Kromě toho ráda lyžuju a rekreačně hraju beachvolejbal.
Život si nedokážu představit bez humoru, smích je pro mě lékem na všechny malý starosti.
Těším se na to, až se potkáme!
Anna Šonková
lektorka
Jana Petrů
S radostí jsem součástí projektu, který usiluje o vzájemný respekt mezi lidmi
Vnímám vážnost body shamingu a jeho možné důsledky, s radostí jsem proto součástí projektu MTJM, který usiluje o vzájemný respekt mezi lidmi.
Komunikace s dětmi a dospívajícími mě velmi těší a v mnohém inspiruje.
Jsem máma dvou dětí, profesí sociální pracovnice. Nejraději trávím čas s rodinou, ale i při poslechu hudby či na výšlapu se psem.
Působnost mého lektorování je především Vysočina a Jihočeský kraj.
Jana Petrů
lektorka
Karolína Bendová
Chci pomoci dětem najít respekt k sobě i ostatním.
Jsem budoucí učitelka dějepisu a němčiny. Když nestuduji, najdete mě na písku s míčem, v posilovně s činkou nebo v křesle s knihou.
A proč MTJM? Téma bodyshamingu je všudypřítomné, tedy neustále zraňující. Chci pomoci dětem toto téma otevřít a najít respekt k sobě i ostatním.
Karolína Bendová
lektorka
Eva Bártová
Je pro mě cenné být součástí komunity založené na respektu a nenásilné komunikaci.
Vždy mě to táhlo k dětem. Baví mě dynamika kolektivů a ráda přemýšlím, jaké zásahy jsou ve vedení vlastně ty “správné”. Jak udržet bezpečný prostor a zároveň nabídnout dost podnětů k rozvoji.
S příchodem vlastních dětí jsem se stala průvodkyní v komunitní škole a školce Mamatata. Je pro mě cenné, být součástí komunity založené na respektu a nenásilné komunikaci.
V současné době je mou hlavní náplní práce na Lince bezpečí. S dětmi se při hovoru nevidím, někdy ani neslyším, protože jen píšeme. I přes tuto bariéru lze vytvořit velmi silný kontakt. To je něco, co mě i po letech sytí. Jsem vděčná za možnost svou práci doplnit lektorováním pro Moje tělo je moje, diskutovat osobně s dětmi a předávat, že si každý zaslouží respekt bez ohledu na to, jak vypadá.
Ve volném čase dobíjím baterky třeba na běžkách nebo hraji dokumentární divadlo.
Eva Bártová
lektorka
Kateřina Zíková
Není to tak dlouho, co jsem byla v roli dospívajícího žáka a přijde mi škoda, že jsme se o bodyshamingu nikdy ve škole nebavili
Práce s dětmi je mi blízká především díky skautskému oddílu, kde jsem působila do minulého roku. Považuji se za aktivního člověka, ráda cestuji, lezu po horách a stěnách nebo sedím za šicím strojem. Svůj volný čas mimo jiné věnuji spánku a vydatným jídlům. Již několik let studuji psychologii v Praze a v budoucnu bych se ráda věnovala dospělým především formou psychoterapií. Školní prostředí a komunikace s dětmi mi však chybí, a tak pro mě byl projekt MTJM jasnou volbou. Není to tak dlouho, co jsem byla v roli dospívajícího žáka a přijde mi škoda, že jsme se o bodyshamingu a podobných tématech nikdy ve škole nebavili. MTJM vnímám jako smysluplný projekt, který poskytuje dětem prostor pro diskuzi, ale i přispívá ke změně českého školství.
Kateřina Zíková
lektorka
Barbora Matějková
Přijde mi nesmírně důležité podílet se na rozvoji pozitivního vnímání vlastního těla.
Prostředí školy jsem měla v lásce vždycky, a tak se nedivím, že do ní dnes docházím z té druhé strany. Pracuji jako učitelka francouzského jazyka a sociální pedagožka a můžu říct, že jdu do své práce (skoro) vždy s radostí. Těší mě, že mohu být někým, kdo má možnost mluvit s mladými lidmi a reagovat na jejich různorodé potřeby. Do projektu MTJM jsem se přidala proto, že mi přijde nesmírně důležité mluvit s dětmi/dospívajícimi o bodyshamingu a podílet se tak nejen na jeho prevenci, ale i na rozvoji pozitivního vnímání vlastního těla jednotlivých účastníků a účastnic workshopů. Ve volném času ráda čtu, tančím, chodím do kina nebo na procházky. Také ho ráda trávím s přáteli nebo rodinou, anebo také mazlením našich i cizích zvířat.
Barbora Matějková
lektorka
Petra Šavrdová
Naplňuje mě mluvit s mladými o tématech, která jsou mi blízká a v jejichž sdílení vidím velký smysl.
Lektorkou MTMJ jsem se stala, protože mě naplňuje mluvit s mladými o tématech, která jsou mi blízká a v jejichž sdílení vidím velký smysl. Vzhledem k tomu, že neznám člověka, který by si v dospívání (ledaskdy i dříve) neprošel těžkostmi se sebepřijetím svého těla, shledávám toto téma extrémně důležité. Jsem velice vděčná, že jsem součástí programu, který může opravdu změnit vnímání předsudků o tělesnosti.
Mým hlavním pohonem v životě je herecká tvorba a sdílení s otevřenými lidmi, které jsem měla to štěstí potkat.