Moje prsa socky 1

Lektoři workshopů
do škol i pro veřejnost

S kým z týmu MTJM se můžete na workshopech potkat?

 

NAŠI LEKTOŘI

Anna Šonková

Důležitější je to, co člověk říká a dělá, než to, jak vypadá.

Ahoj, jsem Anička a jsem lektorkou v projektu MTJM. Věřím, že důležitější je to, co člověk říká a dělá, než to, jak vypadá.

Ráda cestuju a poznávám nový místa, lákají mě hory i moře. Kromě toho ráda lyžuju a rekreačně hraju beachvolejbal.

Život si nedokážu představit bez humoru, smích je pro mě lékem na všechny malý starosti.

Těším se na to, až se potkáme!

 

Jana Petrů

S radostí jsem součástí projektu, který usiluje o vzájemný respekt mezi lidmi

Vnímám vážnost body shamingu a jeho možné důsledky, s radostí jsem proto součástí projektu MTJM, který usiluje o vzájemný respekt mezi lidmi.

Komunikace s dětmi a dospívajícími mě velmi těší a v mnohém inspiruje.

Jsem máma dvou dětí, profesí sociální pracovnice. Nejraději trávím čas s rodinou, ale i při poslechu hudby či na výšlapu se psem.

Působnost mého lektorování je především Vysočina a Jihočeský kraj. 

 

Karolína Bendová

Chci pomoci dětem najít respekt k sobě i ostatním.

Jsem budoucí učitelka dějepisu a němčiny. Když nestuduji, najdete mě na písku s míčem, v posilovně s činkou nebo v křesle s knihou.

A proč MTJM? Téma bodyshamingu je všudypřítomné, tedy neustále zraňující. Chci pomoci dětem toto téma otevřít a najít respekt k sobě i ostatním.

 

Eva Bártová

Je pro mě cenné být součástí komunity založené na respektu a nenásilné komunikaci. 

Vždy mě to táhlo k dětem. Baví mě dynamika kolektivů a ráda přemýšlím, jaké zásahy jsou ve vedení vlastně ty “správné”. Jak udržet bezpečný prostor a zároveň nabídnout dost podnětů k rozvoji.

S příchodem vlastních dětí jsem se stala průvodkyní v komunitní škole a školce Mamatata. Je pro mě cenné, být součástí komunity založené na respektu a nenásilné komunikaci. 

V současné době je mou hlavní náplní práce na Lince bezpečí. S dětmi se při hovoru nevidím, někdy ani neslyším, protože jen píšeme. I přes tuto bariéru lze vytvořit velmi silný kontakt. To je něco, co mě i po letech sytí. Jsem vděčná za možnost svou práci doplnit lektorováním pro Moje tělo je moje, diskutovat osobně s dětmi a předávat, že si každý zaslouží respekt bez ohledu na to, jak vypadá.

Ve volném čase dobíjím baterky třeba na běžkách nebo hraji dokumentární divadlo.

 

Helena Pravdová

Mým cílem je, abychom ve své práci vycházeli vždy z potřeb dětí a byli jim nápomocni v naplnění jejich jedinečného potenciálu.

Lektorka Helena Pravdová se věnuje především spolupráci se školami a pedagogy. Od roku 2018 je součástí projektu Férová škola. Helena dlouhodobě spolupracuje s organizacemi ve vzdělávání v tématech péče o duševní zdraví dětí a problematice náročného chování dětí ve škole. Ve spolupráci s projektem Moje tělo je moje koordinuje workshopy do škol a vede semináře pro děti, učitele i rodiče. 

Její motto: „Mým cílem jako pedagoga i rodiče je, abychom ve své práci vycházeli vždy z potřeb dětí a byli jim nápomocni v naplnění jejich jedinečného potenciálu.“

 

Kateřina Zíková

Není to tak dlouho, co jsem byla v roli dospívajícího žáka a přijde mi škoda, že jsme se o bodyshamingu nikdy ve škole nebavili

Práce s dětmi je mi blízká především díky skautskému oddílu, kde jsem působila do minulého roku. Považuji se za aktivního člověka, ráda cestuji, lezu po horách a stěnách nebo sedím za šicím strojem. Svůj volný čas mimo jiné věnuji spánku a vydatným jídlům. Již několik let studuji psychologii v Praze a v budoucnu bych se ráda věnovala dospělým především formou psychoterapií. Školní prostředí a komunikace s dětmi mi však chybí, a tak pro mě byl projekt MTJM jasnou volbou. Není to tak dlouho, co jsem byla v roli dospívajícího žáka a přijde mi škoda, že jsme se o bodyshamingu a podobných tématech nikdy ve škole nebavili. MTJM vnímám jako smysluplný projekt, který poskytuje dětem prostor pro diskuzi, ale i přispívá ke změně českého školství. 

 

Ridina Ahmedová 

Je  hudebnice, performerka a autorka. Když před časem vytvořila představení a podcast Sádlo, netušila jak silnou reakci, to vyvolá. Následně na to založila iniciativu Moje tělo je moje, kterou i nadále vede.

Je absolventkou FHS UK a má dlouholeté lektorské zkušenosti – přes 20 let vede workshopy zaměřené na práci s hlasem, v poslední době také workshopy a semináře týkající se vztahu k tělesnému obrazu. Je mámou tří dětí.

 

Barbora Matějková

Přijde mi nesmírně důležité podílet se na rozvoji pozitivního vnímání vlastního těla.

Prostředí školy jsem měla v lásce vždycky, a tak se nedivím, že do ní dnes docházím z té druhé strany. Pracuji jako učitelka francouzského jazyka a sociální pedagožka a můžu říct, že jdu do své práce (skoro) vždy s radostí. Těší mě, že mohu být někým, kdo má možnost mluvit s mladými lidmi a reagovat na jejich různorodé potřeby. Do projektu MTJM jsem se přidala proto, že mi přijde nesmírně důležité mluvit s dětmi/dospívajícimi o bodyshamingu a podílet se tak nejen na jeho prevenci, ale i na rozvoji pozitivního vnímání vlastního těla jednotlivých účastníků a účastnic workshopů. Ve volném času ráda čtu, tančím, chodím do kina nebo na procházky. Také ho ráda trávím s přáteli nebo rodinou, anebo také mazlením našich i cizích zvířat.

 

Dita Votavová

Lidské tělo vnímám jako dar.

Jsem fyzioterapeutka v psychosomatickém týmu odborníků a současně pracuji v neziskové organizaci Roztoč, která se věnuje uměleckému vzdělávání dětí i dospělých, realizaci kulturních akcí a letních táborů pro děti. Lidské tělo vnímám jako dar a k lektorování MTJM mě přivedly osobní zkušenosti z dlouhodobé fyzioterapeutické praxe, z příběhů mnoha lidí, kteří hledají cestu, jak přijmout svoje tělo a cítit se v něm dobře. Zároveň intenzivně vnímám, hlavně díky výchově svých tří dětí, jak je dnes těžké pro děti ustát nekonečnou záplavu sdílených informací o ideálech krásy a neztratit v nich sami sebe. Těší mě být průvodcem workshopů MTJM, mluvit s dětmi o tématu bodyshamingu, respektu, síle slova a společně hledat, co potřebují, aby jim bylo se sebou i s ostatními dobře. 

 

Matúš Slamka

To skutečně důležité je očím neviditelné.

Jsem markeťák, dramaturg, aktivista, kulturní nadšenec a nadšený lezec. Celej můj život se točí kolem umění a kultury. Vystudoval jsem filmovou vědu na Masarykově univerzitě a žádná audiovizuální novinka mi jen tak neuteče. Při pořádání a propagaci akcí se často setkávám s tím, že lidi často posuzují body image či už vystupujících nebo lidí “z plakátů”. I pro mně samotného byla téma těla v době dospívání zásadní, co jsem si plně uvědomil až v dospělosti. O to více mne překvapilo, jak moc dokáže někdy jen pár “dobře míněných” rad o vzhledu s člověkem zamávat na dlouhá léta. Pojďme o tom mluvit! Otevřeně, s citem, respektem a trpělivostí. Téma bodyshaming není ani zdaleka jenom ženskou záležitostí, podívejme se na ní komplexne a nezaujatě.   

 

Barbora Veselá

Cestou necestou k poznání a respektu

Jsem Baru a ráda pomáhám otevírat dveře na cestě k poznávání sebe sama, ostatních a odhalování společenských nerovností. Působím v brněnské neziskové organizaci, kde se věnuji genderově citlivému vzdělávání, lektorování a práci s mládeží. Do MTJM jsem se přidala, protože bodyshaming vnímám jako formu násilí, které v současném společenském nastavení pácháme sami*y na sobě a na ostatních. V rámci workshopů máme možnost provádět studující po cestě, která vede k respektu a poznání, že máme hodnotu bez ohledu na to, co nám říkají ostatní a/nebo jaký tvar, velikost nebo barvu kůže mají naše těla. 

 

Markéta Prázdná

Být laskavější k sobě i k druhým.

Jako pedagog a máma dvou dětí silně vnímám, jak je v této době důležité rozvíjet v dětech zdravou sebehodnotu a vzájemný respekt. Jak sami sebe vidíme a jak se cítíme v našem těle, má velký vliv na náš život. Čím jsou mé děti větší a vstupuji opět na půdu školy, tím více se setkávám ve svém okolí s příběhy dětí zažívající bodyshaming.

Jsem optimistka. Energii i inspiraci mi dodává jóga, příroda, běh, hudba, cestování a být co nejvíce se svou rodinou a přáteli. Práce s dětmi a celostní pojetí prevence zdraví mě provázela během celého studia pedagogické fakulty a jsou stále mou srdcovou záležitostí. Je mi ctí, že mohu být součástí tak smysluplného projektu.

 

Katka Šarkovská

“Dovolit si zářit bez touhy být viděn.”

Jsem ta, co (do)provází druhé – v rozličných pedagogických projektech, při sebepoznávacích poutích, mentoringu nebo týmové facilitaci. Baví mě zážitková pedagogika a smysl mi přináší rozhovory, při kterých nezůstáváme “na povrchu”.

Jako lektorka ráda vytvářím prostor, ve kterém můžeme poslouchat i být plně slyšeni. 

Bodyshaming zažil, bohužel, snad každý z nás. Na workshopech MTJM mě sytí právě to, že mohu lidem ukazovat, že to jde i jinak. A že to možná není vždy jednoduché, ale má cenu se o to snažit. 

 

Vladimír Vácha

Rád pomáhám dětem najít vlastní cestu v mediálním chaosu.

Již 29 let se jako lektor preventivních programů věnuji dětem a studentům. Přednáším na mnoho témat, ale téma bodyshamingu a kyberšikany je mi blízké. A jsem rád, že se i jako lektor MTJM mohu podílet na snaze ukazovat dětem, že vážit si sám sebe a svého těla, nesnažit se vypadat “jako někdo” a splnit diktát narcistické kultury sociálních sítí je v dnešní době velice důležité.

 

Šárka Doležalová Křepelková

Spokojená můžu být, jen když jsem sama sebou.

Jsem žena, lektorka a ekopsycholožka. Vedu ženské kruhy a rituály, a zároveň kurzy pro děti, dospívající i ty, kteří si myslí, že už dospělí jsou. Zážitkové pedagogice, neformálnímu vzdělávání a osobnímu rozvoji se věnuji už více než 15 let. Vystudovala jsem odbornou biologii a environmentalistiku, kterou jsem si rozšířila i o pedagogické vzdělání. V rámci spolku Buď svá se věnuji speciálně dospívajícím dívkám.

Vnímám důležitost vlastní sebehodnoty, se kterou téma těla a vztahu k němu nedílně souvisí. I proto jsem ráda, že se mohu lektorsky podílet na projektu Moje tělo je moje.

Chtěli byste workshop Moje tělo je moje i do vaší školy? Ozvěte se nám pro více informací.
kontakt:  Helena Pravdová,   helena@mojetelojemoje.cz, tel 777 842 003

Kde už jsme byli? 

 

  • TedXPragueED 2022, Prague Pride, Učitelská platforma, ZŠ Zdenky Braunerové Roztoky, Divadelní fakulta JAMU Brno, Letní tábor dospívajících se sluchovým postižením, Lauderovy školy v Praze, Konzervatoř Brno a mnoho dalších. 

PARTNEŘI

Z NAŠICH SEMINÁŘŮ A ŠKOLENÍ