Komiksy a metodické listy

 

Autorky: 

  • Kristýna Plíhalová, scenáristka a výtvarnice
  • Ridina Ahmedová, zakladatelka projektu Moje tělo je moje
  • Dita Votavová, vedoucí týmu lektorů na školách, Moje tělo je moje
  • Helena Pravdová, autorka doprovodné metodiky pracovních listů
  • Radka Kůřilová, dětská psycholožka

Toto dílo je licencováno pod licencí Creative Commons [CC BY-NC 4.0]. Licenční podmínky navštivte na adrese [https://creativecommons.org/choose/?lang=cs]

Ve spoupráci s Českou televizí jsme vytvořili komiksy s pracovními listy. Jsou určené pro rodiče i pedagogy 2. stupně ZŠ a SŠ.

Cílem je, abychom téma body shamingu mohli otevřít citlivě, věcně a zároveň i zábavnou formou.

Metodický list k tématu Tělo v mé hlavě: Stop bodyshamingu
V tomto metodickém listu najdete pokyny k tomu, jak používat ve třídě pracovní listy k tematice bodyshamingu. Ty jsou určeny pro 2. stupeň základní školy a pro žáky středních škol.
Pracovní list: Základní principy respektujícího soužití

Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a středních škol. V jednotlivých úkolech žáky provede základními principy respektujícího soužití pomocí komiksu.

Pracovní list: Bodyshaming v rodině

Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a středních škol. Rodina je podle studií nejčastějším prostředím, kde k bodyshamingu dochází. Komiksový příběh žáky zavede na vánoční setkání v rodině Olívie.

Pracovní list: Slovo může zranit, ale také pomoct

Tento pracovní list je určen žákům 2. stupně ZŠ a středních škol. Tématem pracovního listu je síla slova, které má velkou moc. V komentování vzhledu můžeme slovem někoho hodně zranit, ale také mu poskytnout pomoc a podporu, že na složitou situaci nemusí být sám/sama.